Tuetut lomat

Tuetut lomat antavat mahdollisuuden saada taukoa arjesta, virkistyä ja saada vertaistukea.

Tuetuilla lomilla on lomapaikan järjestämää ohjattua vapaa-ajan ohjelmaa ja usein oma ryhmänvetäjä. Ohjelmaan osallistuminen on lomilla vapaaehtoista.

Lomat järjestetään yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuollon (MTLH) kanssa Raha-automaattiyhdistyksen tuella. Lomanjärjestäjä tekee osallistujavalinnat sosiaalisin, terveydellisin ja taloudellisin perustein hakemusten perusteella. Hakemus kannattaakin täyttää huolellisesti ja kokonaan. Valinnoissa huomioidaan mm. työttömyys, yksinhuoltajuus, perhetilanne, sairaudet, pienituloisuus ja velat sekä vaikea elämäntilanne.  Lomalle voi päästä joka toinen vuosi.

Omavastuuosuus lomilla on aikuisilta 20 €/vrk. Alle 17-vuotiaat lomailevat ilman omavastuuosuutta. Lomaan sisältyy täysihoito (majoitus 2 hengen huoneissa, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö, yleinen vapaa-ajan ohjelma ja ryhmä ohjelma, aamupala, lounas ja päivällinen. Matkakuluista lomalaiset vastaavat itse.

Sähköinen hakemuslomake tai tulostettava hakemus löytyvät MTLH:n sivuilta.

Lomakkeen voi myös tilata Iholiitosta. Hakemus lähetetään viimeistään kolme kuukautta ennen loman alkua osoitteeseen:

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto

Mannerheimintie 31 B 20

Lomien tiedot ovat ennakkotietoja.

Lisätiedot:

Järjestösuunnittelija Mira Airola, [email protected] tai 050 5167858

Lomat 2015:

11.10.-16.10.2015, Valoherkät aikuiset ja perheet, Kylpylähotelli Sani, Kalajoki  (Kysy vielä mahdollisuutta hakea lomalle MTLH:lta!)